VIP Dedaun Alam

Sunday, April 10, 2011

Pantai Kok

Pantai yang bersih. Tiada siapa yang berkelah atau bersantai di sini. Tiada sebarang kemudahan asas disediakan oleh pihak berkenaan seperti kebanyakan pantai di sini. Pantai ini biasanya dikunjungi oleh orang ramai semata-mata mahu menikmati laksa utara dan rojak buah yang dijual di sini. Ia juga digunakan sebagai 'track' untuk menunggang 'lembu'. Kuda yang dianggap lembu oleh anak saya.
Pemandangan dari pantai Kok ke arah Telaga Harbour Park

Kapal-kapal layar yang berlabuh berhampiran Telaga Harbour Park. Pemilik kapal layar yang kaya tapi mahu 'save budget' dengan tidak berlabuh di jeti Telaga Harbour yang mengenakan bayaran tertentu. Pulau buatan manusia yang dibina berhadapan Telaga Harbour Park yang berfungsi sebagai benteng penahan ombak. Dua bua pulau dibina untuk tujuan berkenaan.

8 comments:

  1. tiada acara mandi manda la kat pantai ni..sekadar menikmati keindahan alam..hehehe ada xtvt menuggang 'lembu'kat sini ya..macam2 la Nis tu

    ReplyDelete
  2. Tak penah tgk org berkelah atau mandi manda kat pantai ni wlpn persekitarannya bersih dn mendamaikn. Ada xtvt menunggan 'lembu' kat pntai ni. Ada ladang kuda yg berdekatan. Nis tu bersungguh2 minta nk naik 'lembu'. Mcm la berani sgt..hehe..

    ReplyDelete
  3. Haha..dh byk kali bgtau dia, tu bnk lembu tp kuda. Tgk la lembu tu mana tanduk.. Tp nis tetap kata, nak lembu bah...

    ReplyDelete
  4. tp nis dh penah naik "lembu" kt kb hr 2 kan..hehe

    ReplyDelete
  5. Nis dh naik 'lembu' masa kat KB. Bkn main bersungguh2 nk naik, bila naik trs nk turun. Nsb baik brader tu tak caj byrn.

    ReplyDelete
  6. Lama gila x pegi pantai..huhu..sesungguhnya tempat yang en daun tunjuk tu mampu memberikan ilham kepada sesiapa..:)..

    ReplyDelete
  7. Ni msti duk jauh dr pantai atau laut sbb tu dh lama x pegi pantai. Saya ni hari2 tgk pantai dn laut..

    ReplyDelete