Friday, September 9, 2011

Malu-malu Kucing


Malu-malu kucing bermaksud malu tapi mahu atau berpura-pura malu. Jika kucing yang malu-malu, ia nampak comel tapi kalau kita yang malu-malu kucing??

20 comments:

  1. Malu2 kucing..suka2 ngan tajuk ni..malu2 kucen ok lagi setakat nak curi atau ambil tulang ikan atau ayam je..malu2 orang yang tak tahu malu lagi payah....semua di hangkut depan tuan umah, hehehe lari tajuk lak. comel je kucing yg malu2 ni

    ReplyDelete
  2. Haha...mendalam maksud yg tersirat tu kak rosa. Kucing jiran sebelah umah kat kg kita la tu. Masa nk snap gmbr, dia lari nusuk blkg btg pkk pisang..hehe..

    ReplyDelete
  3. dalam hati berhajat tapi dari raut wajah ada malu2.......

    kalau kita yg malu2 kucing pun nampak comel juga sbb malu itu tanda orang beriman.....

    ReplyDelete
  4. hehehe, syomel je kucen tu... apa la yg di nakkan oleh sang kucen itu :P

    ReplyDelete
  5. putri malu2 kucing nak datang cni.. heheheee

    ReplyDelete
  6. :zul permatang badak
    Betul tu...dlm hati mahu tp dari luarannya malu2..
    Dlm Islam, malu itu salah satu cabang iman.

    ReplyDelete
  7. :Melati Qystina's Mummy
    Anak kucing tu lari masa saya nk snap gmbr dia. Gi sembunyi di balik pokok pisang tp lps tu intai2 pula...

    ReplyDelete
  8. :Marniey
    Nampak ayu tu kucing ke org??

    ReplyDelete
  9. :Putri ilyanie
    Dh dtg pn putri malu2 kucing ni ye...

    ReplyDelete
  10. comey jer kucing dok nusuk belakang pkk pisang, kucing jira ke?hmm belah mana tu..agak2 tuan dia malu2 cam kucing tu jugak ke?

    ReplyDelete
  11. kalo kita yang malu2 kucing muka kita tak comel tetapi seakan meminta tapak kaki daripada sesiapa saja :)

    ReplyDelete
  12. Assalam ADRY
    Kalau kita malu-malu kucing, kita jadi tak berkesan macam daun misai kucing, tak segar macam daun galak kucing, juga tak manis macam buah mata kucing. Bagusnya, kita taklah jadi alim-alim kucing. Meow...

    ReplyDelete
  13. :lina_pg
    Kucing jiran belah kiri umah kita tu. Kucing tu nusuk sbb malu2 org nk snap gmbr dia.

    ReplyDelete
  14. :Himmymaru
    Ooo...mcm tu ke?? Hahaha..

    ReplyDelete
  15. :Temuk
    As salam cikgu,
    setuju dgn pendapat cikgu tu. Biar kita malu2 kucing, jgn jadi alim2 kucing..

    ReplyDelete
  16. so cute...shy2 cat!

    thanks for d info ttg pokok telang biru...baru terjawab persoalan yg bermain di fikiran E-na selama ni...tq tq

    ReplyDelete
  17. Shy2 cat mmg cute..hehe..
    Tgg pkk telang biru tu, apa yg saya tau akn saya kongsikn infonya. Kalo tak..ia blh jadi misteri..

    ReplyDelete
  18. comelnya kucing....

    ReplyDelete
  19. kucing comel ni masih kecil lagi. Masa saya hala kamra nk ambil gmbr, ia berlari dn sembunyi di balik pokok pisang tp dok intai2..

    ReplyDelete